سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اهمیت کتابخوانی

نظر

بیشتر ما محدودیت های گرامرلی معمولی- یا بررسی املایی را در بعضی مقاطع احساس کرده ایم. و چه کسی به یکی از خطوط ظاهرا تصادفی ورد به ظاهر تصادفی ورد نگاه نکرده و گریه کرده است: "از من چه می خواهید؟" تا کنون ، هیچ برنامه ای ستایش بسیار بالاتری از "بهتر از هیچ چیز" دریافت نکرده است - و مطمئناً هیچ چیز هنوز جایگزین یک کتابخوان انسانی آموزش دیده نشده است.

اما آیا نرم افزار گرامرلی - برنامه ای که خود را به عنوان "دقیق ترین گرامرلی در جهان" معرفی می کند - در جایی که دیگران کم شده اند موفق می شود؟

گرامرلی به "هرکسی که می نویسد و می خواهد نوشتن خود را بهبود ببخشد - دانش آموزان ، وبلاگ نویسان ، نویسندگان و متخصصان". (همچنین برای دانش آموزان مقطع راهنمایی و متوسطه دارای نسخه های جداگانه ای است.) این دقیق تر از کارآزموده معمولی شماست ، که بیش از 150 قانون گرامرلی معمول و پیشرفته را اسکن می کند. همچنین در نقطه گذاری و املایی متنی به نظر می رسد (مانند سردرگمی بیش به ، بیش از حد و یا دو ). حتی ادعای سرقت ادبی را نیز بررسی می کند و در صورتی که فکر کند متن از بین رفته است ، اشاراتی را ایجاد می کند.

شما باید برای Grammarly اشتراکی بپردازید (19.95 دلار برای یک ماه ، 39.95 دلار برای سه ماه ، 95.45 دلار برای یک سال) ، اگرچه خدمات آنلاین رایگان نیز وجود دارد: یک اصطلاحنامه ، راهنمای مرجع و انجمن محور جامعه. همچنین به عنوان افزونه ای برای Word در دسترس است ، اگرچه ما این ویژگی را آزمایش نکردیم.

در اینجا صحیح به صورت خودکار وجود ندارد: هنگامی که متن خود را کپی کرده و در آن جایگذاری کرده اید ، اشتباهات احتمالی برجسته می شود و یک جعبه اطلاعات نمونه هایی را ارائه می دهد (و دلپذیر استثنائات این قاعده). سپس تصمیم می گیرید که آیا می خواهید آن را تغییر دهید یا نه. اگر هنوز خطایی دارید ، کارتهای خطا یک لینک مستقیم به انجمن دارند ، جایی که می توانید سوالات خود را ارسال کنید. همچنین گزارشی ایجاد می کند که می توانید آن را ذخیره یا چاپ کنید. اگر مایل هستید مبلغ بیشتری بپردازید ، می توانید سند خود را برای نویسندگان حرفه ای Grammarly ارسال کنید [که همه مسائل را مرور می کند… و آنها را برای شما تصحیح می کند. به شما توجه کنید ، اگر آنها این کار را بدون ورودی شما انجام دهند ، این به نظر خطرناک است.

کارتهای خطا مطمئناً جامع تر از همتایان پردازنده کلمه آنها هستند ، و به طور کلی توضیحات خوبی در مورد اصطلاحات گرامر دارند ، مانند نمونه مربوط به appositives (اسم ها یا اصطلاحات اسمی که اسمی را که در کنار آنها می نشینند) تغییر داده اند ، در زیر.



با این حال ، مانند سایر برنامه ها ، "خطاها" گاهی اوقات به اشتباه شناسایی می شوند - احتمالاً به دلیل چالش برنامه نویسی در مورد هر قانون ، انتخاب سبک و ساخت احتمالی انگلیسی. در مثال بالا ، "در سال 2011" جذاب نیست و نیازی به کاما اضافی ندارد. و در مثال زیر ، "محتمل تر" یک ماده برتر نیست. این یک مقایسه است. حذف "بیشتر" اشتباه است.



البته این انتخاب شماست که تغییر را انجام دهید یا خیر ، اما ممکن است یک کاربر ناخودآگاه در ارائه مشاوره دچار سردرگمی شود. (یک بیت توصیه ای که با آن داشتیم اشتباه بود: نه ، گرامرلی ، نقطه گذاری نهایی همیشه در انتهای جمله به بیرون از براکت نمی رود - نه اگر کل جمله در داخل براکت ها باشد.)

گرامرلی تشخیص می دهد که اسناد مختلف سطوح مختلفی از تشریفات دارند: شما می توانید کار خود را در زمینه انواع کاغذ ، از جمله "دانشگاهی" ، "تجارت" و "فنی" اسکن کنید. دقیقاً مشخص نیست معیارهای مختلف برای هر کدام چیست. به عنوان مثال ، این اجازه می دهد تا یک رابطه شروع یک جمله را در حالت "خلاقانه" انجام دهد ، اما آن را در حالت "عمومی" برجسته می کند به عنوان غیرقابل توصیف برای نوشتن رسمی. در حقیقت ، گرامرلی در احکام خود به سمت محافظه کار گرایش می یابد ، همچنین در مورد انقباضاتی مانند نمی تواند و نمی تواند توصیه کند و یک جمله را با یک پیش فرض پایان می دهد .

این "پیشنهادات کلمه ای با هدف بهبود انتخاب کلمه و افزایش فصاحت" را ارائه می دهد ، اما ، مانند هر اصطلاحنامه ، "مترادف" با بهترین سوء ظن رفتار می شود . با توجه به پیشنهادات گرامرلی ، عبارت "رنگ نوشتاری خود را بده" (گرفته شده از پست وبلاگ ما) در معرض خطر تبدیل شدن به "ثروتمند شدن دست خود" بود. این برنامه همچنین به معنای واقعی کلمه با انگلیسی ساده مخالف بود ، ظاهراً «ساده» بودن ، بسیار سخاوتمندانه.



هنگامی که ما از چالش تصحیح متن خود وارد متن شدیم ، "بررسی املایی متن" با صدای چشمگیر غیرقابل نفوذ نیست. این امر مواردی را که باید در آنجا وجود داشته باشد و فضای غیرضروری در داخل آن نشان می دهد. اما آن را برای شما تنگ کرده است ، شناسه برای شما و مخزن برای تشکر ، به نام ، اما چند - به عنوان پیش نویس نهایی خود را نشان می دهد:



حکم ما؟ این واقعیت که این برنامه استفاده فعال را تشویق می کند ، یک مزیت است ، به این معنی که کاربران می توانند دانش خود را در مورد گرامرلی افزایش دهند. نکته مهم این است که ممکن است عده ای سریع امیدوار باشند - تسلیم شدن به پیشنهادات خود بدون سؤال از آنها منجر به اسناد کامل نمی شود. این رقابت همچنین با گزینه های رایگان مانند PaperRater و LanguageTool رقابت دارد (اگرچه ما هنوز این موارد را آزمایش نکرده ایم).

با این حال ، گرامرلی به دور از جایگزینی برای چشم انسان (یا بهتر از این ، چند) نیست. اگر تصمیم به استفاده از آن گرفتید ، باید اعتماد به نفس خود را در تشخیص بهتر بودن اطلاعات داشته باشید.

نمره:

2/5

برای کسب اطلاعات در مورد چگونگی کمک به شما ، تیم شما یا کل سازمان خود به نوشتن اسناد بهتر می توانید کاتالوگ دوره رایگان ما را بارگیری کنید .

 

نرم افزار grammarly