سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اهمیت کتابخوانی

نظر

Google Scholar به طور خاص برای مطالب علمی مانند مقالات ژورنال ، گزارش های تحقیقاتی ، پایان نامه ها و پایان نامه ها ، نسخه های چاپی ، گزارش های فنی ، ثبت اختراعات ، نسخه های خطی در دست تهیه ، مقالات کار و انواع دیگر اسناد جستجو می کند.

نحوه دانلود مقاله از گوگل اسکولار

وقتی در Google Scholar جستجو می کنید ، لیستی از استنادها دریافت می کنید. در موارد زیر به متن کامل پیوند خواهید یافت:

اگر  کتابخانه وارنر به عنوان مجله مشترک باشد
اگر از مجله دسترسی آزاد باشد
اگر محقق مقاله را در وب سایت خود منتشر کرد.
ما واقعاً نمی دانیم که چگونه Google Scholar موارد را فهرست بندی می کند ، اما Google Scholar اینگونه سیستم وزن دهی را تعریف می کند:

"Google Scholar قصد دارد اسنادی را که محققان انجام می دهند ، با وزن دادن به متن کامل هر سند ، جایی که منتشر شده است ، توسط چه کسی نوشته شده است ، و همچنین اینکه چگونه و به تازگی در سایر ادبیات علمی مورد استناد قرار گرفته است." مناسب ترین نتایج همیشه در صفحه اول ظاهر می شود. ( http://scholar.google.com/intl/en/scholar/about.html ).

به یاد داشته باشید ، هدف گوگل این است که دنیای اطلاعات را در دسترس و مفید قرار دهد. هنوز محققان بر این است که مطالب تحقیق را به طور جدی ارزیابی کنند.

Google وب عمیق (با نام مستعار Deepnet ، وب نامرئی یا وب مخفی) را جستجو نمی کند. این اصطلاحات به محتوای World Wide Web اشاره دارد که بخشی از وب سطحی نیست که توسط موتورهای جستجو نمایه شده باشد. تخمین زده می شود که وب عمیق چندین مرتبه بزرگتر از سطح وب باشد ( http://en.wikipedia.org/wiki/Deep_web ). این بدان معنی است که Google Scholar نمی تواند همه چیزهایی را که برای شما مفید است پیدا کند.

آیا Google Scholar برای تحقیقات من مناسب است؟
هنگام استفاده از Google Scholar ، یادآوری این سؤالات مفید است:

چه ویژگی هایی برای کمک به من در دستیابی به نتایج مرتبط وجود دارد؟
این ابزار چه کاری را انجام می دهد؟
چه کار می کند ضعیف است؟

 

به عنوان یک ابزار تحقیق ، Google Scholar برای بسیاری از کارها مناسب است ، و برای دیگران نیز به خوبی نیست. هنگام تصمیم گیری در مورد استفاده از Google Scholar یا یکی از  بانکهای اطلاعاتی کتابخانه ، لطفاً موارد زیر را در نظر داشته باشید:

Google Scholar برای ...

کمک به یک محقق اولیه برای شناسایی عناوین ژورنال و نویسندگان مرتبط با موضوعات مورد علاقه.
یافتن " ادبیات خاکستری " مانند مراحل کنفرانس. این شامل بسیاری از مقالات است که نمی تواند در سایر خدمات نمایه سازی گنجانده شود.
یافتن منابع مبهم که یافتن آنها دشوار است در پایگاههای داده معمولی.
دسترسی به کتاب ها  و  مقالات در یک جستجوی واحد.
یافتن اطلاعات بیشتر در مورد استنادهای جزئی
Google Scholar نمی تواند ...

مرتب سازی / جستجو بر اساس زمینه انضباطی
با عنوان جستجو کنید
نتایج جستجو را محدود کنید
در وب عمیق جستجو کنید
یادت باشه:

شما ممکن است لیست طولانی از نتایج را بدست آورید ، اما شما فقط به متن مقالاتی که کتابخانه وارنر برای آنها اشتراک پرداخت کرده است ، دسترسی داشته باشید و یا اینکه به صورت رایگان در دسترس هستند ، دسترسی خواهید داشت. شما می توانید مقالات وام بین کتابخانه ای را که در Google Scholar مشاهده می کنید از طریق ابزار وام Rapid ILL بین المللی که در دسترس شما است قرار دهید.
در Google Scholar همه چیز علمی نیست. Google Scholar در وب سایتهای دانشگاهی (.edu) و همچنین مجلات و وب سایتهای ناشر جستجو می کند. نتایج جستجو می تواند شامل پاورپوینت ، خبرنامه یا مطالب منتشر نشده و همچنین مقالات و کتاب ها باشد.
تعیین دقیق 100? جستجوهای Google Scholar دشوار است. بنابراین ، ما وسعت آنچه که Google Scholar ایندکس می کند را نمی دانیم و در نتیجه نمی توانیم درباره جامعیت یا کامل بودن نتایج یک جستجوی ادبیات قضاوت کنیم.
ما نمی توانیم بگوییم که اغلب موارد در Google Scholar به روز می شوند.
هنگام مقایسه با پایگاه داده های خاص رشته ای که از کتابخانه وارنر در دسترس شما هستند ، جستجو در Google Scholar کاملاً صحیح است  .