سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اهمیت کتابخوانی

شما دانشجوی دوباره ورود هستید و چهارده سال است که از شما مقاله می نویسند. شما در دوران دبیرستان به جذابیت و ظاهر خوب خود پرداختید و هرگز در واقع مقاله پژوهشی ننوشتید. شما مقاله های تحقیقاتی نوشتید ، اما هر بار مانند زمان اول است ، و بار اول مانند کانال ریشه بود. چگونه شروع می کنید؟ در اینجا یک روش گام به گام برای شروع و تکمیل مقاله تحقیق آمده است.

موضوع را انتخاب کنید.
سوابق را بخوانید و نگه دارید.
یک پایان نامه را تشکیل دهید.
یک نقشه ذهن یا طرح کلی ایجاد کنید.
دوباره بخوان.
پایان نامه خود را دوباره بررسی کنید.
پیش نویس بدن.
تجدید نظر کنید
آغاز و پایان را اضافه کنید.
اثبات و ویرایش کنید.
 

شما می توانید این برگه TIP را از ابتدا تا انتها قبل از شروع مقاله خود بخوانید ، یا به مراحلی که بیشترین غم و اندوه را برای شما ایجاد می کند ، بروید.

1. انتخاب موضوع: علاقه ، اطلاعات و تمرکز
شغل شما خوشایند تر خواهد بود ، و اگر موضوعی را انتخاب کنید که علاقه شما را داشته باشد ، بیشتر برای حفظ اطلاعات مناسب خواهید بود. حتی اگر یک موضوع کلی اختصاص داده شود ("در مورد تأثیر محصولات GMO بر عرضه مواد غذایی جهان" بنویسید) ، تا حد امکان رویکردی پیدا کنید که متناسب با علایق شما باشد. موضوع شما باید موضوعی باشد که در آن می توانید اطلاعات کافی را پیدا کنید. برای تعیین این موضوع ممکن است نیاز به انجام تحقیقات مقدماتی داشته باشید. برو به راهنمای خواننده ادبیات دوره ایدر بخش مرجع کتابخانه یا پایگاه داده الکترونیکی مانند Proquest یا Wilson Web ، جستجو کنید و موضوع خود را جستجو کنید. کتابخانه های مرجع کتابخانه کالج Butte از اینکه از شما در این مرحله (یا هر مرحله) از تحقیقات شما کمک کنند خوشحال هستند. نتایج را اسکن کنید تا ببینید چه میزان اطلاعات منتشر شده است. سپس موضوع خود را تا اندازه قابل کنترل ببندید:

خیلی گسترده: بیماریهای کودکی    بیش از حد گسترده: اختلالات خوردن
تمرکز: دیابت نوجوانان    تمرکز: آنورکسیا نرووسا
پس از تصمیم گیری در مورد یک موضوع و مشخص شدن اطلاعات کافی در دسترس ، شما آماده برای ادامه کار هستید. در این مرحله ، اگر در یافتن اطلاعات با کیفیت مناسب مشکل دارید ، هدر ندهید که وقت خود را تلف کنید. موضوع دیگری پیدا کنید

2. خواندن و ضبط مقدماتی
برخی از کارتهای فهرست یا یک دفترچه کوچک را جمع آوری کرده و آنها را در هنگام خواندن خود نگه دارید. ابتدا یک مقاله کلی در مورد موضوع خود بخوانید ، به عنوان مثال از دائرyclالمعارف. در کارت نمایه یا در دفترچه ، نویسنده ، مقاله و / یا عنوان کتاب ، و کلیه اطلاعات انتشار را در قالب صحیح (مثلاً MLA یا APA) که توسط مربی شما مشخص شده است ضبط کنید. (اگر می خواهید بدانید که چه نوع اطلاعات نشریاتی برای انواع مختلف منابع لازم است ، به یک راهنمای نوشتن مانند S F Writer مراجعه کنید.) در کارت های فهرست بندی یا در دفترچه خود ، اطلاعاتی را که می خواهید از هر منبع مشخص شده از جمله شماره صفحه ها بنویسید ، بنویسید. از علامت های نقل قول در هر چیزی که دقیقاً کپی می کنید استفاده کنید ، بنابراین بعدا می توانید بین نقل قول های دقیق و پارافراسیدن تفاوت قائل شوید. (شما همچنان اطلاعاتی را که نقل کرده اید یا پارافراس کرده اید به آنها منتقل می کنید.)

برخی دانش آموزان در طی فرایند تحقیق و نوشتن از یک روش کارت شاخص خاص استفاده می کنند که به آنها امکان انعطاف پذیری زیادی در سازماندهی و سازماندهی مجدد و همچنین در پیگیری منابع می دهد. دیگران رنگ کد می دهند یا در غیر این صورت گروه حقایق را مشخص می کنند. برای تهیه مقاله خود از هر روشی که برای شما مفید باشد استفاده کنید ، اما همیشه با کارآزمایی خوب
شروع کنید .

3. سازماندهی: نقشه ذهن یا طرح کلی
براساس مطالعه مقدماتی خود ، نقشه ذهن یا رئوس مطالب را تهیه کنید. از جمله نکات مهم ، جالب یا تحریک آمیز ، شامل ایده های خود در مورد موضوع استفاده کنید. نقشه ذهنی خطی کمتری دارد و حتی ممکن است شامل سؤالاتی باشد که می خواهید برای آنها جواب دهید. از روشی استفاده کنید که برای شما بهتر باشد. هدف این است که به سادگی گروه بندی ایده ها در گروه های منطقی مرتبط باشد. در هر زمان ممکن است این نقشه ذهن یا طرح کلی را مرور کنید. سازماندهی مجدد مقاله با عبور از قسمتها یا اضافه کردن بخش هایی به نقشه ذهن یا طرح کلی بسیار ساده تر از آن است که با زحمت شروع به کار با خود نوشتن کند.

4- تدوین پایان نامه: تمرکز و کاردستی
بیانیه پایان نامه کاملاً تعریف شده ، متمرکز ، سه تا پنج نکته ای را بنویسید ، اما در صورت لزوم آماده باشید تا بعداً مورد تجدید نظر قرار دهید. وقت خود را برای تهیه این عبارت به یک یا دو جمله اختصاص دهید ، زیرا جهت و پیشرفت کل مقاله شما کنترل می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تهیه گزاره های پایان نامه ، به صفحات TIP "توسعه یک پایان نامه و استدلال های پشتیبان" و "نحوه ساختار یک مقاله" مراجعه کنید.

5. تحقیق: حقایق و مثالها
اکنون تحقیقات سنگین خود را آغاز کنید. اینترنت ، بانکهای اطلاعاتی الکترونیکی ، کتابهای مرجع ، مقالات روزنامه ها و کتاب ها را برای تعادل منابع امتحان کنید. برای هر منبع ، اطلاعات مربوط به انتشار مورد نیاز برای کارهای خود را (MLA) یا کتابشناسی (APA) را بر روی کارت فهرست (یا در یک صفحه جداگانه از دفترچه خود) بنویسید. نکات ، جزئیات و مثالهای مهم را بنویسید ، همیشه بین نقل قول های مستقیم و پارافراسیدن تمایز قایل شوید. همانطور که می خوانید ، به یاد داشته باشید که یک نظر تخصصی معتبرتر از یک نظر عمومی است ، و برای برخی از مباحث (به عنوان مثال در علم و تاریخ) ، تحقیقات جدیدتر ممکن است از تحقیقات قدیمی تر با ارزش تر باشد. از تکیه بیش از حد به منابع اینترنتی خودداری کنید ، که در کیفیت و اقتدار بسیار متفاوت است و حتی قبل از تکمیل مقاله خود ناپدید می شوید.

هرگز از منابع اینترنتی به طور مستقیم در پیش نویس های واقعی مقاله خود کپی و چسب نکنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد سرقت ادبی ، از دفتر خدمات دانشجویی کالج Butte نسخه ای از سیاست کالج در زمینه ادبیات دزدی دریایی دریافت کنید ، یا در کارگاه آموزشی Plagiarism Critical Skills Plagiarism با توجه به هر ترم شرکت کنید.

6. بازاندیشی: تطبیق نقشه ذهن و پایان نامه
پس از خواندن عمیق و جمع آوری اطلاعات فراوان ، با اضافه کردن اطلاعات ، توضیحات و مثال ها نقشه ذهن و یا رئوس ذهن خود را گسترش یا تجدید نظر کنید. در ایجاد هر یک از نکات اصلی خود تعادل را دنبال کنید (آنها باید در بیانیه پایان نامه شما بیان شوند). در صورت نیاز به تدوین یکسان این نکات ، به کتابخانه برگردید و یا بیانیه پایان نامه خود را تجدید نظر کنید تا بهتر آنچه را یاد گرفته اید یا مسیری را که به نظر شما رسیده است بازنگری کنید.

7. پیش نویس: شروع از وسط ، متن
مقاله را بنویسید ، با شروع مقاله شروع کنید و مقدمه را از بین ببرید (مگر اینکه شما از قبل دقیقاً بدانید که چگونه شروع کنید ، اما نویسندگان معدودی انجام می دهند). برای تأیید صحت بیانیه پایان نامه خود از جزئیات پشتیبانی استفاده کنید. در حال حاضر ، نتیجه گیری را نیز حذف کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد توسعه سیستماتیک یک بیانیه پایان نامه ، به برگه های TIP "توسعه یک پایان نامه و استدلال های پشتیبان" و "نحوه ساختن یک دانلود مقاله" مراجعه کنید.

8- بازنگری: سازمان و انتساب
، بخوانید ، تجدید نظر کنید و اطمینان حاصل کنید که ایده های شما به وضوح سازمان یافته است و آنها از بیانیه پایان نامه شما پشتیبانی می کنند. هر پاراگراف باید یک موضوع واحد داشته باشد که برگرفته از بیانیه پایان نامه است. اگر هر پاراگراف نباشد ، آن را بیرون آورده یا پایان نامه خود را تجدیدنظر کنید اگر فکر می کنید که این امر ضروری است. بررسی کنید که دقیقاً نقل کرده اید و پاراگراف کرده اید ، و منابع خود را حتی به خاطر بیان متن تصدیق کرده اید. هر ایده ای که به عنوان یک شخصیت شخصی یا در نتیجه استدلال روشمندی شما به وجود نیاید باید به صاحب آن نسبت داده شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نوشتن مقاله های موضوعی ، به برگه های TIP "توسعه یک پایان نامه و استدلال های پشتیبان" و "نحوه ساختن یک مقاله" مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد اجتناب از سرقت ادبی ، به بروشور خدمات دانشجویی کالج بوته ، "صداقت علمی در کالج بوت" ، مراجعه کنید یا در کارگاه Plagiarism Critical Skills Plagiarism که در هر ترم داده می شود شرکت کنید.

9. نوشتن: مقدمه ، نتیجه گیری و استنادها
پیش نویس نهایی را بنویسید. یک مقدمه یک پاراگراف و نتیجه گیری یک پاراگراف را اضافه کنید. معمولاً بیانیه پایان نامه به عنوان آخرین جمله یا دو مورد از پاراگراف اول و مقدمه ظاهر می شود. اطمینان حاصل کنید که همه استنادها در قالب صحیح سبکی که استفاده می کنید ظاهر می شوند. نتیجه گیری نه تنها باید پایان نامه شما را مجدداً بازگرداند بلکه باید به آن اشاره کند. (برای اطلاعات بیشتر در مورد نوشتن نتیجه گیری ، به صفحه راهنما "نحوه ساختن یک مقاله" مراجعه کنید)) یک صفحه استناد شده به کتاب (برای MLA) یا کتابشناسی (برای APA) اضافه کنید.

10. اثبات نسخه برداری: زمان و عینیت
زمان مجاز ، اجازه دهید چند روز بین زمان اتمام نوشتن آخرین پیش نویس و زمانی که شروع به انجام اصلاحات نهایی می کنید ، سپری شود. این "وقت گذر" باعث می شود تا درک ، عینی تر و حساس تر به نظر برسید. در آخرین خواندن خود ، دستور زبان ، نگارشی ، انتخاب صحیح کلمه ، انتقال مناسب و روان ، ساختار جمله و تنوع جمله را بررسی کنید. برای راهکارهای تصحیح بیشتر ، به برگه TIP "تجدید نظر ، ویرایش و اثبات نسخه برداری" مراجعه کنید.