سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اهمیت کتابخوانی

نظر

کتابشناسی مشروح  نسخه گسترش یافته از یک به طور منظم است  کتابشناسی لیست -those از منابع شما در پایان یک مقاله پژوهشی یا کتاب پیدا کنید. تفاوت در این است که کتابشناسی حاشیه نویسی حاوی یک ویژگی اضافه شده است: یک پاراگراف یا حاشیه نویسی در زیر هر یک از کتابشناختی.

هدف از کتابشناسی حاشیه نویسی این است که خواننده را به طور کلی در مورد مقالات و کتابهایی که در مورد یک موضوع خاص نوشته شده است ، در اختیار خواننده قرار دهد. یادگیری پیشینه در مورد کتابشناسی های حاشیه نویسی - و همچنین چند مرحله اصلی برای نوشتن مقاله - به شما کمک می کند تا به سرعت یک کتابشناسی حاشیه نویسی مؤثر برای تکالیف یا مقاله تحقیق خود ایجاد کنید.

01
از 03
ویژگی های کتابشناختی حاشیه نویسی
کتابشناسی بدون حاشیه
کتابشناسی حاشیه نویسی به خوانندگان شما نگاهی اجمالی به کارهایی که یک محقق حرفه ای انجام می دهد ، می دهد. هر مقاله منتشر شده اظهاراتی درباره تحقیقات قبلی درباره موضوع مورد نظر ارائه می دهد.

معلم ممکن است شما را به عنوان اولین گام از یک کار بزرگ پژوهشی به شما بنویسد . شما به احتمال زیاد ابتدا کتابشناسی حاشیه نویسی را می نویسید و سپس با استفاده از منابعی که پیدا کرده اید با یک مقاله پژوهشی دنبال کنید.

اما ممکن است متوجه شوید که کتابشناسی حاشیه نویسی شما به خودی خود یک وظیفه محسوب می شود: همچنین می تواند به عنوان یک طرح تحقیقاتی به تنهایی بایستد و برخی از کتابشناسی های حاشیه نویسی منتشر می شوند. کتابشناسی حاشیه نویسی مستقل (کتابی که به دنبال آن یک مقاله مقاله پژوهشی نیست) به احتمال زیاد طولانی تر از نسخه های مرحله اول است.

02
از 03
چگونه باید به نظر برسد
کتابشناسی حاشیه نویسی را دقیقاً مانند یک کتابشناسی عادی بنویسید ، اما بین هر یک از فهرست های کتابشناختی بین یک تا پنج جمله مختصر اضافه کنید. جملات شما باید محتوای منبع را به طور خلاصه بیان کرده و چگونگی یا دلیل منبع را مهم بیان کند. مواردی که ممکن است ذکر کنید شامل این موارد است که:

پایان نامه  منبع موضوعی است که شما از آن پشتیبانی می کنید یا از آن پشتیبانی نمی کنید
نویسنده تجربه منحصر به فرد و یا نقطه نظرات مربوط به موضوع شما دارد
منبع مبنایی صحیح برای مقاله ای که قصد نوشتن آن را دارید فراهم می کند ، برخی از سؤالات را بی جواب می گذارد ، یا تعصب سیاسی دارد
03
از 03
نحوه نوشتن کتابشناسی بدون حاشیه
چند منبع خوب برای تحقیق خود پیدا کنید و سپس با مشورت کتابشناسی این منابع گسترش دهید. آنها شما را به سمت منابع اضافی سوق می دهند. تعداد منابع بستگی به عمق تحقیقات شما دارد.

مشخص کنید که چقدر عمیق به خواندن هر یک از این منابع نیاز دارید. از شما انتظار می رود هر منبع را قبل از قرار دادن در کتابشناسی حاشیه نویسی خود با دقت بخوانید. در موارد دیگر ، کمبود منبع کافی خواهد بود.

هنگامی که شما در حال انجام تحقیقات اولیه درباره همه منابع موجود هستید ، ممکن است معلم شما انتظار نداشته باشد که هر منبع را به طور کامل بخوانید. درعوض ، از شما انتظار می رود که بخشی از منابع را بخوانید تا جوهر مطالب را بیاموزید. قبل از شروع ، با معلم خود مشورت کنید تا مشخص کند که آیا شما باید هر کلمه ای از منبعی را که قصد دارید در آن بگنجانید بخوانید.

نوشته های خود را درست مثل آنچه در کتابشناسی عادی انجام می دهید ، حروف الفبا کنید.